۲۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۱۶
کد خبر: 80188820
T T
۰ نفر
پيشنهادهاي ايران رابا جديت بررسي خواهيم كرد

مسكو - 'مايكل مان' سخنگوي 'كاترين اشتون' مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا اعلام كرد: بطور جدي درگير مباحثي خواهيم شد كه ايران مطرح مي كند و پيشنهادهاي اين كشور را بررسي مي كنيم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: همان طور كه در مكالمه تلفنی اشتون و جلیلی به آن اشاره شد مسلما به پیشنهادات طرف ایرانی پاسخ می دهیم البته آنها هم باید به پیشنهادهای ما پاسخ دهند.

وی افزود: آنچه كه مسلم است ما برای پاسخگویی آمادگی كامل داریم ولی باید توجه داشت آنچه كه در مذاكرات پیشنهاد می شود را نمی توان بطور همزمان پاسخ داد ، زیرا پیشنهادات طرفین باید بررسی و سپس به آنها پاسخ داده شود.

مان در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با اینكه موضوع غنی سازی اورانیوم در ادامه مذاكرات دوشنبه مطرح می شود گفت: در واقع در مذاكرات مسكو بحث غنی سازی اورانیوم كه مطابق با گفته های ایران برای تولید ایزوتوپ های راكتور تحقیقاتی تهران مورد نیاز است ، احتمالا مطرح می شود.

در دور نخست نشست دو روزه مسكو كه به پایان رسید، تیم مذاكره كننده ایرانی به سرپرستی دبیر شورای عالی امنیت ملی كشورمان با نماینده سیاسی اتحادیه اروپا مذاكره كردكه در مدیران سیاسی وزارتخانه های خارجه اعضای 1+5 نیز در آن حضور داشتند.

سخنگوی اشتون در مورد تحریم های نفتی ایران هم گفت: این موضوع به هیچ وجه در مذاكرات مسكو مطرح نمی شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگری كه آیا 1+5 پیشنهاد جدیدی به مسكو آورده است، گفت: آنچه كه ما در بغداد مطرح كردیم در این نشست هم مطرح خواهد شد.

مان اضافه كرد: چون در بغداد بصورت جدی به پیشنهادات ما پاسخ داده نشد ، امیدواریم كه مسكو محلی باشد كه به پیشنهادهای بغداد پاسخ داده شود.

وی در ادامه درباره بحث تحریم ها گفت: بحث مطرح شدن تحریم های جدید در مذاكرات مسكو منتفی است.

وی در پاسخ به این سئوال كه آیا 1+5 در پاسخ به پیشنهادهای ایران از خود قاطعیت نشان خواهد داد افزود: در مكالمه اخیر تلفنی جلیل و اشتون تصریح شد كه در نشست مسكو در مورد محورهای بغداد به طور مفصل بحث شود.

'مایكل مان' خاطر نشان كرد: آنچه كه امروز میان تیم های مذاكره كننده در نشست هسته ای مسكو اتفاق می افتد پیگیری بحث های مقدماتی است كه بعد از ظهر دوشنبه به پایان رسید.

سخنگوی اشتون اضافه كرد: امروز روز برگزاری جلسات عمومی میان تیم های برگزار كننده است و سه شنبه نیز تماس های دوجانبه برگزار خواهد شد.

وی همچنین جو حاكم بر مذاكرات مسكو را آرام توصیف كرد و گفت: مذاكره در فضای خوبی پیش می رود و تعامل تیم مذاكره كننده با یكدیگر به راحتی انجام می شود.

1592

اروپام/2016**2240**2242**518